CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 20, 2011

Hari ketiga Ariq ke sekolah..

Pengalaman ari ni terus menghilangkan mood mama... Masih tiada pape perubahan yg boleh dibanggakan,malah semakin teruk.. Xde lgsung tanda2 yg dia akan menyukai sekolah tu dan akan ke sekolah seperti biasa.. Rasanya ini adalah hari terakhir Ariq kt tadika tu... Bukan terlalu mengikut perasaan ataupun nk beralah dgn ragam anak... Tp hati keibuan saya tersentuh melihat Ariq setiap kali nak dihantar ke situ.. Biarlah,mgkin jiwanya x sesuai di situ atau dia masih belum dapat terima kejutan tu.. Dia masih xsangka kot sekolah dia mcm tu.. Apa yg digambarkannya,saya akan menghantar dia ke sekolah mcm sekolah Abang Long... Sekolah kebangsaan @ sekolah menengah.. Itu gambaran dia pd sekolah yg akan dihadirinya.. Huhhh!!

Pg tadi dia meragam sejak di rumah lagi.. Nak ke sekolah dgn papa.. Puas dipujuk macam2 smplah papa ckp nk belikan dia beg ada tayar.. "Ariq nk yg ada gambar keta evo".. Ok lah,petang nanti kita pegi beli... Masuk dlm keta,bila saya undur je,dia ckp nk salam papa(wpun dh 2x salam).. Saja alasan dia.. Pastu dlm keta pn monyok semacam dan lgsg x gembira.. Bila sampai je ofis saya,saya turun utk punch card,pergi balik dia dh ada dkt seat pemandu,puas di suruh ke sebelah lgsg x bergerak dan terus nangis lagi buat kesekian kalinya.. Sebab xnak terlalu memaksa,saya mengalah dan ajak dia masuk ke pejabat.. Biarlah dia reda dulu dan saya akan pujuk dia lagi.. Kat dalam dia mtk nk beli gula2 dan saya setuju tp dgn syarat kena pergi sekolah,dan dia sekadar anggukkan kepala.. Ok dapat apa yg dihajati saya ajak dia naik ke kereta balik.. Sekali lg air muka berubah 100%.. Tp ttp naik jgk ke kereta..

Dalam perjalanan dia nangis.. " Ariq nk pegi beli beg sekolah ada tayar"... "Iye..nanti ptg kita pegi beli dgn papa".. "Xse pegi ptg ni,Ariq nk gi beli selaluh".. "Gi la sekolah dulu,kejap je..pastu nnt kedai bukak mama amik Ariq kita gi beli beg sekolah k?"..."haa tu dia sekolah Ariq..dah sampai".. Nampak je sekolah dia terus nangis.. Cikgu bukak pintu dia,dia terus naik atas riba saya,nak mama dukung.. Yo lah,mama dukung la..

Sbb xnak mama jd budak tadika lagi,lepas masuk je kt dalam saya terus lepaskan dia dgn 2 org cikgu dlm keadaan histeria xnk lepaskan baju mama.. Aduhh!!! saya dh dpt rasakan besok akan menjadi semakin teruk dan teruk bukan semakin baik... Dan keputusan saya muktamad... Hari ni adalah hari terakhir Ariq ke Tadika Azkia... Bukan xnk anta dia ke sekolah terus... Tapai saya dah ada pilihan sekolah lain untuk dia... Diharap permohonan berjaya dan Ariq akan menjadi sebahagian pelajar di situ... Wahh!! Sekolah apa tu sampai kena apply bagaikan?? Nanti saya gtau k... Chau!!

0 comments: