CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 16, 2009

GAMBAR SESAJE..

hoho.. entry psl cite wayang ari tu xde gmbr kan.. so saje je nk tempel gmbr ni.. Ni pn amik kat fon papa ariq.. blur2 gtu.. tp nk ltk jgk.. Ariq xnk amik gmbr ni sbnrnya... dok sbuk nk trun lari2.. Msa ni org lain tgh syok lg kt dlm tgk Geng.. kami ank branak siap kuar jnjalan lgik..

Mcm2 cara nk Ariq amik gmbr dgn elok tp xberjaya... xpe lah..



Ariq n Aish... mber yg dia knal dlm pggung.. huhu bleh ekk centu...



Wednesday, March 11, 2009

Wayang @ Taska..

Huhu... kan ari tu saya ckp nk p tgk wayang cite Geng kan.. Haa... kesahnya pegila kami bertiga ari ahad tu dgn pnuh smgtnye... Smp2 je org dh masuk.. Biase la panggung wayang kan dpn tangga umh je,so ktrg kuar umh bejet smp ngam2 la.. Ok,msuk..intai2 seat,jumpa n duduk.. Msa tu lampu xtutup lagi n skrin x on lagi.. Tiba2 lampu dipadamkan n skrin pn mula la memainkan iklan2 bagai..



Saya pn tgk si Ariq tu dh stat buat muka kelat bila tgk "tv" yg bsr gedabak dpn mata die... ye la spnjang sthun stgh dia idup kt dunia ni,itu le kali pertama dia tgk "tv" sbesar tu...pastu dgn bunyi yg dtg dari setiap pelusuk,nmpak sgt dia xslesa dgn suasana n kdaan tu..saja nk alih perhatian die saya hulurkan popcorn..xnak,hulur milo pn xnk..muka dh cebik smacam...makin lama makin........ Aduhh...sblum dia tekan myk kuat2 papa dh angkat bntot bwk dia kuar dulu.. Dan mmg dh agk dah yg saya akn duduk trcongok kt stu sorg2 mlayan popcorn smbil tgk tyangan kt dpn.. Hakikatnya mmg kpala dh xleh nk focus pn kt citer tu bab igt anak kt blakang,tp dalam dok xkusyuk pn dkt sejam gak la saya ala2 layan citer tu.. Pastu angkat bontot bgn n ke belakang.. Laaa... kt ats tangga n ruang kosong kt blakang tu rupanya dipenuhi dgn mak2 n ank2nya yg xnk duduk kt seat msing2..mcm beli tket xtra plak.. Nampaknya bkn ank saya sorg je la yg spesis jakun wayang...hik3 ramai lagi rupanya yg mcm ala2 p taska tp mak bapak kna tggu skali,msuk kelas belajar smbil dok ats riba...



Pastu intai2 si Ariq ni xde,tgk2 dok kt luar siap brlari2 main kt luar.. Saya pn pggil la nk bg popcorn,pujuk2 seposen ajk dia msuk,dan2 tu ada la sorg bdk lbh kurg baya ariq kuar dgn maknya.. Rupanya dorg dh siap brkenalan dah selama cite dok main kt dpn tu,siap amik gmbr lg dh.. dia tgk ariq xde kt dlm,tu yg ajk maknye kuar cari ariq.. adoiii de jgk cmtu.. Pastu dgn umpan popcorn tu,nak le dorg msuk blik n dok la bersila kt blakang tu.. Tetiba rmai plak bdk2 yg mmg dh sdia ade kt blakang tu kerumun popcorn saya,smp terkoyak kotak tu.. pastu bleh plak bdk2 tu kutip mkn yg kt ats lntai tu... saya dh ckp jgn amik,dia buat deekk je. Adooiii..lpr sgt ke... mak bapak korg x beli ke?? Pastu baru la melekat ariq dok kt dlm,dpt la tgk gitu2 cite dia.. bes jgk,tp kalu dh xleh cncentrate,phm2 la kan..



Yang bebudak tu plak,bleh plak dorg main2 kt situ,siap baring2 lagi.. Ariq plak dh x tkut kt skrin bsr dah.. siap main turun naik tgga lagi dgn mber baru dia yg lg sorg tu.. Adusss... Xpe la,sekurang2nya bg dia pglaman msuk tgk wayang... Tp pasni,tobat kalu nk tgk wayang xbleh bwk dia lgik.. dia yg buat wayang nnt.. Tggu la dia bsr sket dulu... Ok,itu saja crita wayang @ taska.. hihihi

Sunday, March 8, 2009

xtvt ari mggu...

Dah byk mggu bertangguh nak bwk ariq p tgk Geng(Upin & Ipin)... Sejak blum balik kg ari tu lagi.. Nak wat cmana ari mggu pn mama nye keja.. Sebenarnya dh book tiket nk p tgk smalam.. Skali ariq tdo plak,saya plak tercongok lagi kt ofis,so cancel la.. Book la plak utk ari ahad..mtk2 jadik la..

Thursday, March 5, 2009

Kesian dia...

Alahai.. bkn kesian kt sape2 pn.. Kesian kt hero saya.. Ye la sejak blik dr kg ni dia mcm org hilang arah plak.. Bukan pe kan kt kg dia bbs bermain n buat ape sja yg dia suke slma 2 mggu.. Dan2 tba plak dia trpksa berkurung blik bila dh blik sni.. Ksian giler tgk dia.. Tiap2 kali amik dia kt umh umi dia,dia dh xbg can saya nk smbg2 jap,trus trik ajk blik.. dia boring sgt trkurung sharian dlm rmh. Pastu bila dh smp kt umh yg dkt secotek tu dia buat hal xnk trun keta plak siap tnjuk2 ajk jln2 lgik.. adussss siannya.. Pastu mengikut sumber2 yg bleh dipercayai(umi die la), skang ni bila mak bapak kwn2 dia dtg je amik ank2 dorg,dia siap ngikut nk blik skali.. Ye la mak bapak dia ni slalu amik lmbt.. Nak buat camna dh blik keja lambat.. Mama n papa bkn sngaja syg.. Pastu bila Abah(suami umi) dia blik je keja,mmber blum msuk umah,bru jek bkk pntu dia dh trik tgn ajk kuar.. adoooiii nape la ank aku jdik camtu.. Prangai spa la yg dia ikot sgt suke brjalan..(hak3...)

Dan dgn azam dan semangat berkobar2 didada... sy berjanji akn blik keja awal ari ni sbb nk trus p amik dia n bwk dia main2 dlu kt playground.. dan azam saya sebaik sja 4.30pm tiba akan ku punch kad n berlari pulang menjemput hero ksyanganku................. Tapi.............. Malangnya....walaupun jam sdh mnjangkau ke angka 5.00pm...sya msih trcongok di ofis menelaah keja yg ntah bla akn habis... Adoi..xpe2,kol 6 mama blik syg.. Kta p main2 kt playground ehh... Sian ariq kan....Tapi kalau dia dok umh pn idok le dia smp mcm aymm berak kapor kalu xleh kuar jnjalan.. Kalu kita biarkan je pe yg dia buat,dia main la sorg2... pastu bila dia igt blik yg sbnrnya dia tgh kbosanan,bru le dia mula mmbrontak blik.. Mula la nk trik tgn org ajk ke pintu n tnjuk kuar..
Xpe syg.. papa dh jnji ngn mama ari sabtu ni dia nk bwk ariq p tgk GENG (Upin & Ipin).... Btol3... Hik3.. sbnarnya mama yg terlebih xcited.. wakakakak





Tuesday, March 3, 2009

Sekali sekala biarkanlah...

Haa ni nk cite psl ank bujang saya... Masa blik kg la.. Last sekali saya blik kg sebelum ni msa bln 11 2008.. Msa tu dia ok2 je la,jln pn bru bertatih.. kata org dia xtau pape sgt lagik..tp blik kali ni dia dh lain mcm dh.. bdk2 ni perubahan dia cpt,dlm msa smggu je dia dh bleh blaja n dpt bnda baru.. skarang ni dia adalah manusia yg terlalu lasak.. giler2 pya lasak... Kalau sape2 yg jaga dia seharian,mmg lena giler la tdo disebelah mlmnye... tu pn,kna 2,3 org handle dia,kalu sorg pgsan la nk mgejar dia..hik3...

uiihh pnjang gak intro.. haa nk citer,ariq ni bleh katakan agk jakun ngn suasana kg.. ye la dok sni asyik trkurung je kt umh,kalu kuar jln2 pn,blik2 sprmarket, keta,jalanraya yg dia tgk..

Haaa nk jadikan citer,blik kg pe lagik die... sume bnda bru bg die.. Ayam,itik,lembu,kambing sume die tgk cam tgk benda asing.. Pastu plg ketara kejakunannya..bila bukak je pintu umh dh bleh kuar ke bumi,jejak tanah,nmpak pokok2 n rumput2,sgala mala haiwan trnakan n rmh2 sbelah mnyebelah.. xpyh dia nk tkn2 punat lift bru leh trun.. Mula2 dia mcm tkut nk jejak kaki luar pintu rmh(porch keta).. dia mcm pelik2 gitu.. Taapiii,tu sume hya smntara.. lps tu x smp stgh jam,dia dh mula memonopoli seluruh kwsn rmh.. abih aym itik yg lalu lalang dihalaunya dgn batang penyapu,ape lagi menatang2 tu nk jejak kaki ats simen dpn umh.. Nk lalu pn nk bgai nk sawan mereka2 di hambat dek ariq..


video

Bukan tu je.. sblum ni dia lgsg xleh jejak kaki ats pasir..geli la kononnya.. kalu p pntai ke,air trjun ke mmg slamat la..dia lgsg xnk trun bjalan.. tp bila blik je kt kg,geli hilang tah kmana.. dh bleh jln ats pasir siap kaki aym lagi(wpun smggu slps tu)... So,saya biarkan je dia rasa sume tu.. mmg btol2 dia lpskan perasaan la.. nenek saya siap bg dia penyapu lidi(gnti penyapu) utk dia halau aym2 n itik2... Lg la dia suka n bkn stakat aym itik jadi mgsanya,siap kpala2 org skali dia p bedal ngn lidi tu... huuuhhh...

video

TENSION GILOSSSS vs HEPI GILERRR

Huuhh... blik2 dri bercuti kt kg, dtg je keja tgk meja mcm tngkang pecah.. Apa mknanya tuuuu??? Aduussss... tension gilosss dgn changes bertimbun,report2 yg nk kna susun n mcm2 keja lg yg nk kna setel.. Rasa cam nk smbung cuti jesss... hik3.. lagi..
Tapi ade ke yg nk pedulik kite ni tension ke pe ke.. bkn de org kesah pn kan??? nan x nak,layan kan je la keja2 tu smbil2 godek2 tenet n blog yg x sberapa ni.. haa tu je kisah tension..

Ini kita ke kisah hepi gilerrr...
Haaa... sya kan cuti lama kan.. 2mgu gituss... bes gilerrr kt kg... bleh mengadess mcm2. Nk mkn itu nk mkn ini.. Ckp je msti dpt.. Kalau x my mom yg sdiakan,my mil yg akn uruskan.. hik3.. crdt 4 my both of them... Koje saya.. Har3.. membongkang ajorr...

Rutin saya selama 2mgu kt kg halamanku.. Pg2 dlm kol 6.30 gitus,bgn solat n siap2 cm nk gi keja bagai(tp idok la pkai cntik2 cm nk p keja) n memollow ayah n mak saya ke kedai..(my paren ni tailor).. so tiap2 ari cenggitu ler.. pastu my fil akn amik kt kdai ayh(jarak umh mentua ngn kdai dokek ajoss) n lepak la kt umh fmily mentua smntra tggu ptgnya mak n ayh saya amik blik umh.. Haaa... msa ni la sy byk ngades.. n my mil plak suke gilo kalu ank2nya request nk mkn itu n ini.. saya ape lagik,amik ksmptan lar... har3... menantu ke menatang nih... dush!!!

Apa yg saya teringin nak mkn sume saya dpt.. saya nk list ni... ikan percik,msk lmak ikan haruan,kerabu pucuk paku,sambal cupu(yg xtau n xpnh dgr tu abaikan jekk) n mcm lgik frm my mom.... lagik, frm my mil plak mee bandung,aym percik,msk lmak putih sayur bayam,perut lembu air asm,n yg plg kebaboommm nasi dagang... heheh... tp sume xamik gmbr sbb fon rosak kt kg.. huwaaaaa...

TAG FROM AZIE... hik3..

Go to your photos folder in your computer.Go to the 6th folder of photos. Go to the 6th picture in that folder.Put the picture on your blog and description of it. Invite six friends to join the challenge.Link them in your blog and let them know they have been challenged.



~ Hik3.. Ni gambar bekas cincin,hantaran dari pihak lelaki msa perkahwinan saya.. Tp cincinnye xde la bab gmbarnya di ambil di rmhnya sebelum majlis.. Huuhh..sib baik la x terkeluar gmbr yg bkn2...

~sila terima tag ni ye... kak fina, ya, kak lin, mate n sape2 yg rsa nk buat dipersilakan..