CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 19, 2009

terlupa..

Terlupa plak sya yg sya ade deri letronik ni.. gipun benarnya xsmpat nk mngadap benda alah ni senjak dh ade 2 iro ni.. Almaklum la kan.. 22 nk kna bg kasih sayangkan.. bapak nya pun nkkan kasih syg jgk.. hehehe.. a bundle of story yg diwar2 kan 2 pn xsmpat2 nk publish.. bkn pe,x taip pn lg benarnya...

gipun,tenet skang dh xleh nk keudara kt opis cendulu2 da.. skang dah lain... zaman dh berubah...dunia dh maju.. tapi sya... keja dh bertuko,nk mengulo jgn arap la lu.. Tp xpe ler.. update staun skali pn kan.. jgn smp ilang ingatan trus udah ler.. Tp apa yg sya nk ckp adalah sya bahagia skarang.. dpt blik dok kt kg..leh berkepit bwh ktiak mak sya.. pastu dpt baby baru.. dapat keta baru.. eh silap! keta x baru pn,tmbh je lg satu.. tp yg 2nd hand je.. bkn nk eksen ke duit lbih ke pe..cma nk myenangkan sya utk ke tmpat keja je.. Xle hubby sya nk kna mghantar sya setiap pg n patah blik utk ke kedai,pastu ptg tggl kdai utk amik sya,anta sya blik umh n patah ke kdai blik. Pastu mlmnya bru blik umh.. kalu tmpt keja n kdai shala xpe la jgk.. ini sya utara,dia selatan.. pk pya pk,ktrg pn spakat utk beli keta buruk utk sya berulang.. begitulah alkisahnya...

Saturday, October 17, 2009

Arique besday

Arique x sabar2 nk tiup lilin..

Tahun ni besday arique jatuh pada 1 Syawal.. tp celebrate on 2nd Syawal...


Kek ulang tahun ke 2.. sedap...



Friday, September 25, 2009

My baby.. Nazeem Alffie




Selepas dilahirkan


Hari ke3



seminggu





























































































































































































































Tuesday, September 22, 2009

Salam Raya

Assalamualaikum semua…
Selamat hari raya diucapkan kepada semua sedara mara dan sahabat handai.. Maaf zahir dan batin dari hujung rambut hingga ke hujung kaki… Pejam celik x prasan dah 3hari beraya. Semalam saya buat kenduri kesyukuran kat rumah sket… Dah lama saya nk jenguk blog ni,tp msa mmg ckup2 mkn jer…hihihi… Igt nk update awl2 lagi,tp bz gilos… maklumla…skrg ni keluarga smakin bsr dan smkin byk keja yg perlu diselesaikan dan diutamakan.. Haaa ahli keluarga baru saya pn saya x kenalkan lg kt korang sume kan? Mmg nak kenalkan dan byk lagi cite2 lepas yg saya nk story kt sni… Dalam dok bz2 tu,ade la jgk yang saya dh taip siap2 Cuma x smpat nk publish je lagik… Nnt sume2 tu korang akan baca dalam “A Bundle Of Story”… Mcm2 ada kat sna dari cite saya blm bersalin smp la skang nib by baru saya dah besar… hehe

Thursday, July 16, 2009

Very d gud news in d world....

15 Julai 2009... Sya ke tmpt keja cam biase jer... Xde pape yg spesel n mnarik pn,mlainkan mnuggu msa utk mletup ni.. Adoiiii xlrt sgt2 dah... Lmbtnya nk blik kg..

Dlm kol 10 pg,rsa mengah sgt2,nk wat keja pn xslesa.. So,sya pn msuk la ke blik smyg jap nk baring2... Xpe,En. Khairul leh gntikan tmpt sya utk aprove pape,x kalut sgt nk kuar msuk... Tp,bru je kjap sya nk btolkan baring,byi pntu dibukak.. Mmm ade la tu keja nk kna setel tu... Wpun org yg tolak pntu skadar bukak n tutup blik pntu tu,sya phm la tu.. Trpksa la bgn jgk kuar.. Mmmm tgk2 ade 1 sijil lhir nk kna aprove.. Mna si Khairul ni???

Dah setel sume,sya msuk blik sya nk bukak tenet.. Pastu tba2 abg wan(kerani kaunter) msuk nk fax surat.... Sya pn tya la dia En. Khairul p mna? Tp dia xjwb pn.. Sya tya lagi.. Pastu dia sengih2 kt sya,siap bleh tya sya nk x kalu sya blanja dia dgg kambing... WHATTT??? Ape kejadahnya abg wan ni,lain yg org tya lain yg dia jwb..

Pastu dia pn lmbai2 la surat yg kuar dri msin fax tu kt sya... Sya xde la nk syak pape lagi... Tp bgn la jgk nk tgk ape ke srt yg dia lyg2 tu.. Kursus lg ke? Dlm ati dh trpk kalu krsus sori le,dh mmboyot ni,nk bwk prut kehulu kehilir dh x larat n mcm2 lgik la yg trfikir dlm kpala ni...

Tapi... Jeng3!!!!! yuuuhuuuuu!!!! Hooreeyyy!!! yabedabedu!!!!.... Ya Allah...mmg terkejut tahap cipan la sya bila tgk surat tu bertajuk 'ARAHAN PERTUKARAN/PENEMPATAN'... Betapa terasa mcm dlm mimpinya sya lagi bila tgk surat tu mmg ats nma sya n memaklumkan pertukaran sya ke JPN Daerah Bachok... Syukur Alhamdulillah...time tu jgk rsa nk mlompat,tp mgenangkan prut yg jdi pghalang,sya btlkan niat tu... Ngeh3.. Sya pn ape lagik...trus la mncanangkn berita gmbira tu kt 1 ofis,wpun ms atu cma ade 3org je.. hak3... Papepun...smp ke saat ni sya msih lgi tersengih smp ke tlga dgn berita tu.. Betapa sya bersyukur,girang n gmbiranya hati sya ni pd ketika ni.. Kalu korg bleh tgk hati sya msti akn nmpk chya yg brgemerlapan n berseri2 adanya... Yg plg bestnye,surat tu smp pukul 11.30pg,15 Julai 2009 n pertukaran brkuatkuasa 15 Julai 2009... Mula2 trfikir sekejap... Biar btol!!! tp mmg btol la tu,so,nk xnk kna la buat srt tgguh... Ye la..xkan time2 tu on d dot nk stat keta blik kelantan nk lapor diri kot kan... Pastu sya pn statla membizikan diri mncanangkan brita gmbira tu pada sume org yg terlibat scara lgsg n x lgsg... hak3.. layan je la...

Pastu xcited pya psl,sya buat srt tngguh smp isnin ni je.. So,slasa sya dh stat la melapor diri di ofis bru...ngeh3!!! adakah aku sdg brmimpi?? (PANG!!! tmpar pp) Oh tidak...sya di alam realiti.. So,nk bgtau kt kwn2 ni,ari ahd nnt sya dh angkut brg pindah blik kg... huhu kmbg idung ni.. Selamat tinggal negeri Kedah...

Pada saat n ketika ni,mak sya,mak mentua n adik sya ada kt rmh sya ni... AJK yg trlibat utk mgemas n packing brg2 nk pindah... hak3... Almaklumla tuan kejanya ni mem besau... Ok la,itu saja nk citer.. Sila tumpang gembira k... huhu

Tok Lang Jah...

Ok, ari jumaat lepas sya de gtau pemergian sya ke umah tok lang tu kan.. Haaa.. bes giler p sna,dpt lg sya sorg mak angkat bru.. Baik giler tok lang tu.. dah tua dah,nk ckp ngn dia pn dh ala2 buat knsert rock dh... Tp muka dia mulus jer... Makin lama dipandang nmpak mkin cantik..

Smp2 je kt sna,pas smbg brg sketul 2, dia pn ajak la msuk blik kan... pastu dia pn stat la pgg2 n gosok bagai kan... Mmm mmg btol2 mlintang bby sya,kpala kt rusuk... Pastu ade la dialog2 smpingan yg ktrg bualkan smbil2 tgn dia dok godek2 lmbut prut sya... Pastu dia kta sya kna dtg lg skali la utk dia cuba2 ikhtiarkan... Pastu,dah siap.. Kjap je dia pgg2 n bca2. Msa blum pegi tu kawan sya dh gtau soh bwk air sbotl utk buat air pnawar la kan.. so,dia cma bca2 air tu je la..

Pastu...selesai... Aktiviti strusnya biasala..sesi suai knal n bramah mesra smp la jam dh dkt kol 7.. Pas buat apomen sgala,ktrg pn bragkat la pulang.. Mmmm ari ahd pagi kna dtg lagi... Kta tok lang dia nk buat sireh pinang n myak slusuh skali.. Igt nk pegi jumaat depan jer.. Tok lang plak kna out station ke Penang... Hak3.. Anak dia amik la bwk jln2 umh adik bradik n xtau plak bila kala nk blik... ntah2 trberanak dlu kot..

Diringkaskan crite... tiba la ari ahad yg ditunggu2.. Sya mc ari tubab nk p brubat pya psl kan? Pastu pg yg ala2 dkt tghri ktrg pn pegi la.. Smp kt sna tgk tok lang dh siap packing kain baju dh nk brangkat ke Penang,tggu ktrg smp jer... huhu janji mlayu sgguh sya ni kan...

Pastu tanpa berlengah lagi,,tok lang pn mgajak ler sya ke blik n memulakan pape yg ptt.. Dia ltk je tgn ats prut sya smbil mlut trkumat kumit mbaca ayat2,dia angguk2 kan kpala kt sya... Hahh?? ape mkna nye tu?? Pastu dia kta mmm bby dh ok dah ni.. kpala dh kt bwh.. Hahhh?? Baru 2hari sya mnum air yg tok lang bg.. Tp sumenye kuasa Allah kan... Syukur Alhamdulillah...betapa gumbiranya hatiku ini... Pastu ktanya lagi bby sya dh trun sgt2... Alamak... sya lmbt lg nk blik kg,smpat ke x ni? Tp tawakkal je la,kalu dh smp msa kt mna2 nk brsalin pn xksah la,yg pntg bby slamat n sht walafiat...

Friday, July 10, 2009

Ikhtiar...ikhtiar...

Assalamualaikum....
Entry lpas sya ade citer psl bby dalam prut ni menyonsang kan?? Sekarang ni dh msuk 35mggu,doc bg msa lg 2mggu utk bby ni psing blik... Tp dia dh sound awl2 jgn nk cba2 psing cara kg atau brurut @ apa2 saje yg mmbahayakan... Tp kalu stakat nk mtk2 org2 tua jmpi2,doa2 n buat air pnawar tu ok la... xde mslah...
So,ari ni ats nsihat n pndngan org2 skeliling,sya akan pegi la jmpa dgn bidan kampung tu yg dikenali dgn nma tok lang d ats sbb musabab itu... Dia nk buat cane xtau la lgi.. Tp dgr2 cite dia pgg prut n bca2 jmpi je... Insyaallah mdah2 an dgn izin-Nya bby sya ni akan brpsing blik ke kdudukan yg spatutnya...
Agaknya dia pning kot kpala dok kt bwh kaki kt ats... Sbb tu dia xnk psing2 lgik... Hak3.. Tp papehal pn,tawakkal je la,sumenya ketentuan Nya... Kalu ikhtiar cane skalipun kalu Dia x izinkan,xdapek jgk.. Adoi pnat!!!! Ok laa... nk baring jap.. Lenguh!!

Thursday, July 9, 2009

Jalan2 ujung minggu

Ujung minggu lpas,ktrg p jalan2 kt star prade alor setar... Kalu nk ikutkan sya yg dh xlarat ni,mmg dh x trdaya nk p sna sni.. Tp mgenangkan adeq(baby sitter) yg ade kt umh ni boring asyik dok trperap je kt umh ni.. ku gagahkan jgk la kaki mlangkah.. Lagipun sian ariq cam katak bwh tmpurung dh x kuar umh pn.. Sekali skala bwk la dia kuar tgk dunia luar.. Sambil2 tu adeq kta dia nk beli brg2 utk msuk sem 2 nnt n yg pnting nk beli printer,so lajak la skali.. Gambar2 kt bwh ni sja2 je nk tempek.. tgk je ler.. Mula2 ktrg smp,destinasi pertama yg dituju adlah mcD.. Ye la,lpr giler xmkn lg kt umh sbb dok tggu nk mkn kt luar... Skali pas asar bru kuar,mau x kbulur... So,pape hal kite mlantak dulu..

Tgk la ank truna ku sdut aie x hengat... dia pn lpr gak... Nmpak sgt dia hepi dpt kuar umh skali skala.. Sian dia,keadaan skarang dh xmcm dlu.. Msa kt ptrjaya papa ade.leh le p jln2 slalu.. Pastu da dok kt umh umi ade kwn2..tp kt sni khdupan ariq dlm umh jer... xpe syg,nnt mama tkar blik keja kt kg k... papa pn ikut skali blik kg ngn kite... Kite leh dok 1 fmily cam dulu blik...(bila le agaknya tu???)

Ariq dh stat mlsak xleh dok dia.. siap pnjt meja... Kjap je dia leh sbr,pastu mula la mengganas...


Gambar ni xde kaitan ngn mcD.. Ktrg dh dkt nk blik,dh kol 8.30 mlm pn... Sja bwk ariq p naik car rider...



Monday, July 6, 2009

alahaii...

Assalamualaikum...



Rindu giler kt blog ni.. Nmpaknya dh lbh kurang 3bln xbersiaran..

Mmg byk nk diceritakan tp msa n kdaan x mngizinkan... Maklumla sbuk giler.. Pastu tenet kat ofis lmbap nk mampus.. Kat umh plak sbuk ngn hero yg smkin mgganas,almaklumla skang ni kan "ibu tunggal" yg mnuggu msa klahiran ank ke2.. Nak jga ank lagi, nk bwa diri yg mmboyot lagi..Penat wooo... Bapaknya plak skali skala bru leh mjenguk maknya n ank... huk3..



K.. nk crite ni... Sepanjang keja kt tmpt bru ni,rindu giler2 ngn ofis lma(ofis je tp bkn kejanya).. Nak diikutkan kt tmpt bru ni srba kkurangan,x mcm ofis lama.. Tu la org kta,tmpt jtuh lgkan dikenang... Dgn kwn2 sekerja n prsekitarannya,mmg 720darjah berbeza dgn ofis lma... Tp apakan daya,ini pilihan yg tlah dibuat... Haa abis 1 bab



Bab ke2.. Surat mohon prtkran dh sbmit... mcm2 citer dh msuk tlga ni.. ade yg ckp dh aprove la,srt dh ade la tggu msa je nk edar,xlma lg la n mcm2 lgi.. Tp dh nk msuk 4bln brlalu...btg hdg n byg surat pn xnmpak... ntah la.. prut pn dh nk mletup... nmpknya bby yg ni bkl mnjdi ank klahiran utara la(kalu xsmpt blik kg la)... Huhu..cam ank tntera plak... Sorg kt ptrajaya,sorg kt utara,n sterusnya neg lain lak..



Bab ke3.. Bby kali ni pn hero jgk.. dpt la upin & ipin.. hik3.. Tp xpe,jnji sumenya sht wlafiat n smpurna fzkal n mental,Alhamdulillah la... Nk ank pmpuan,lain taun kta proses lg k... Haa sat2 ada upload vdeo gmbr bby tgh mneruskan khdupan di dlm prut.. tp mcm xbrjaya je...byte dia bsr sgt kot.. xpe la,tggu msa ckup,kuarla dia mlihat dunia ni.. Insyaallah... Pastu bru kta upload gmbr dia kt luar k...



Bab ke4... Perkara yg sbleh2nya cba dijauhkan oleh sume ibu2 mngandung... Bby sonsang..!!! n det wat hapen 2 me now... tkutnya.. dh 3mggu dlm pmntauan,tp bby still x psg2 gak lgik.. Ari ni(6 julai 2009) dh 34 mggu usia kndungan... ade 4 mggu je lgik.. Ari ni cekap... Doktor kta nk bg msa 3mggu mggu lgi kalu2 dia nk brpsing... kalu 37 mggu pn xpsg2 gak dia akn refer pda specialist utk kami suami istri berbincang.. Kta doktor,mmg ade prosedur utk psing bby tu tp agak berisiko.. Slalunya dorg akn sujes utk operate je... WAAAAA!!!!!! xnk.... cukup la skali prut ku di toreh, xsggup lg utk ditoreh buat kali ke2.. Baru berangan2 pantang kali ni nk buat btol2... nk bengkung bagai.... Mtk2 la keajaiban berlaku.... Amin...

K... cukup la dlu celoteh kali ni.. kalu rajin nnt crite lg.. tp xsure la bln brapa plak nk crite lgik... huk3... cau,cin,cau......


Friday, April 17, 2009

Banyak2 kan bersabar dengan dugaan Allah

Uiihh.. dah lama bebeno saya x mnjenguk blog ksayangan ni.. sebulan kebelakangan ni adalah detik yang akan menjadi sejarah yang x akan dilupakan smp bila2 pun..
Camana nk ckp ye.. Kegembiraan mendapat jawatan baru bertukar menjadi kepiluan dan kesedihan yang amat sangat bila saya di tempatkan di negeri Kedah.. JPN Daerah Kubang Pasu.. Ntah mna2 tmpt dah.. Dah la surat dapat ari Kamis 26hb Mac,saya kna lapor diri ari Isnin berikutnya 30hb Mac... kalut giler..

Betapa beratnya ati untuk mlangkah pergi dari ofis lama.. yg plg x sggup skali saya trpaksa berpisah jarak dengan suami dan hero kesayangan.. Suami terpaksa tinggal menyewa dgn kawannya di Puchong dan anak terpaksa la dulu dihantar blik ke kampung di Kelantan sementara segala2 proses perpindahan selesai dan saya dah selesa di tempat baru. Bayangkanlah saya terpaksa survive sorg2 di negeri orang,tmpt baru bg saya dgn keadaan tgh mengandung 6bln.. Perasaan saya hanya Tuhan yang tahu,tp apalah daya saya.. Ini la harga yang terpaksa saya bayar untuk jaminan hidup yang lebih terjamin di masa depan.. InsyaAllah.. Mudah2an..

Berlari ke sna dan berlari ke sini, maka selesailah segala mala urusan melapor diri, pindah rumah,setel urusan kuar kuarters di putrajaya dan segala-galanya... Barula rasa betapa leganya perasaan ni.. Bunyi mcm mudah je.. Tp semuanya berlaku dlm keadaan yang amat payah... Bru nak ilangkan penat angkut barang pindah rumah,dgn keadaan rmh yang mcm tongkang pecah lagi... jam 10 mlm 11hb 4,saya dpt call dr JPN Putrajaya bgtau saya kna atend kursus di Port Dickson serta merta.. Sepatutnya lapor diri kursus tu pd tghri tersebut,tp disebabkan byang sya pn xnmpk,dorg pun call la tya,walhal sya x trima ape2 surat pn mnyatakan saya kna mghadiri kursus tu... Gilosss... Disebabkan saya mmg xde trima pape surat,sya diberi kelonggaran utk melapor diri pd keesokan harinya... So,mlm tu,dlm dkt2 kol 1 pg,bertolak la sya dr Kedah ke Kl blik dgn kereta utk atend krsus... Nasib baik la jgk msa dorg call tu, suami sya yg sptutnya brtolak ke Putrajya jam 8.30 mlm tu ditunda basnya ke pukul 11 mlm.. So,cancel la tket dia tu...

Hari ni, 17hb 4,sya bru selesai kursus tergesa2 tu... Mtk2 lps ni xde la lg perkara yang sya perlu buat dlm keadaan trgesa2 lg... Serius pnt gile wei.. Alhamdulillah la sya diberi kekuatan oleh Allah,walaupun dgn keadaan sarat mcm ni,sya msih lg sihat walafiat mengendong perut ke sana ke mari... Sekarang ni,ms entry ni ditulis,sya tgh mnempel kt pc ofis lma sya di AG Putrajaya.. Kebetulan sya terlanjur dh ada kt sni,besok bru nk blik Kedah blik,dorg buatkan la jamuan perpisahan utk sya yg x smpt nk buat sblm pemergian sya.. Terharu gile dgn pghormatan ni dan trima kasih berbyak2 kt kwn2 n bos2 lama sya...

Dan sekarang tinggal stu je lagi agenda sya.. iaitu mmbawa hero kesayangan sya yg dok kt kg dgn tok nenek nye tu tggl2 brsama2 sya.. Sedih wei ank jauh.. Syahdu giler rsa,tmbh2 lg bila tau dia smp dmm2 kt kg... Dan sya bertekad,walaubagaimana sekalipun... cuti hari buruh nnt akan ku pulang ke kg halaman untuk mnjemputnya tggl bersama2 ku.. sekurang2nya xde la sya sunyi sgt dok sorg2 kt negeri org tu.. mgkin pnt sket sya trpksa mlayan kerenahnya yg mmg trlalu aktif skrg dgn keadaan sya mcm ni.. Tp sya percaya Tuhan itu maha memahami kemampuan hambaNya.... InsyaAllah...

Pasni,xtahu la bila plak sya bleh bukak blog ni.. kt tmpt baru sya bz giler.. Maklumlah org bru,dlm proses blajar lagi bnda bru.. So,klau ade msa n kesempatan, sya crita lg k kehidupan sya di tmpat org...

Monday, March 16, 2009

GAMBAR SESAJE..

hoho.. entry psl cite wayang ari tu xde gmbr kan.. so saje je nk tempel gmbr ni.. Ni pn amik kat fon papa ariq.. blur2 gtu.. tp nk ltk jgk.. Ariq xnk amik gmbr ni sbnrnya... dok sbuk nk trun lari2.. Msa ni org lain tgh syok lg kt dlm tgk Geng.. kami ank branak siap kuar jnjalan lgik..

Mcm2 cara nk Ariq amik gmbr dgn elok tp xberjaya... xpe lah..



Ariq n Aish... mber yg dia knal dlm pggung.. huhu bleh ekk centu...



Wednesday, March 11, 2009

Wayang @ Taska..

Huhu... kan ari tu saya ckp nk p tgk wayang cite Geng kan.. Haa... kesahnya pegila kami bertiga ari ahad tu dgn pnuh smgtnye... Smp2 je org dh masuk.. Biase la panggung wayang kan dpn tangga umh je,so ktrg kuar umh bejet smp ngam2 la.. Ok,msuk..intai2 seat,jumpa n duduk.. Msa tu lampu xtutup lagi n skrin x on lagi.. Tiba2 lampu dipadamkan n skrin pn mula la memainkan iklan2 bagai..



Saya pn tgk si Ariq tu dh stat buat muka kelat bila tgk "tv" yg bsr gedabak dpn mata die... ye la spnjang sthun stgh dia idup kt dunia ni,itu le kali pertama dia tgk "tv" sbesar tu...pastu dgn bunyi yg dtg dari setiap pelusuk,nmpak sgt dia xslesa dgn suasana n kdaan tu..saja nk alih perhatian die saya hulurkan popcorn..xnak,hulur milo pn xnk..muka dh cebik smacam...makin lama makin........ Aduhh...sblum dia tekan myk kuat2 papa dh angkat bntot bwk dia kuar dulu.. Dan mmg dh agk dah yg saya akn duduk trcongok kt stu sorg2 mlayan popcorn smbil tgk tyangan kt dpn.. Hakikatnya mmg kpala dh xleh nk focus pn kt citer tu bab igt anak kt blakang,tp dalam dok xkusyuk pn dkt sejam gak la saya ala2 layan citer tu.. Pastu angkat bontot bgn n ke belakang.. Laaa... kt ats tangga n ruang kosong kt blakang tu rupanya dipenuhi dgn mak2 n ank2nya yg xnk duduk kt seat msing2..mcm beli tket xtra plak.. Nampaknya bkn ank saya sorg je la yg spesis jakun wayang...hik3 ramai lagi rupanya yg mcm ala2 p taska tp mak bapak kna tggu skali,msuk kelas belajar smbil dok ats riba...



Pastu intai2 si Ariq ni xde,tgk2 dok kt luar siap brlari2 main kt luar.. Saya pn pggil la nk bg popcorn,pujuk2 seposen ajk dia msuk,dan2 tu ada la sorg bdk lbh kurg baya ariq kuar dgn maknya.. Rupanya dorg dh siap brkenalan dah selama cite dok main kt dpn tu,siap amik gmbr lg dh.. dia tgk ariq xde kt dlm,tu yg ajk maknye kuar cari ariq.. adoiii de jgk cmtu.. Pastu dgn umpan popcorn tu,nak le dorg msuk blik n dok la bersila kt blakang tu.. Tetiba rmai plak bdk2 yg mmg dh sdia ade kt blakang tu kerumun popcorn saya,smp terkoyak kotak tu.. pastu bleh plak bdk2 tu kutip mkn yg kt ats lntai tu... saya dh ckp jgn amik,dia buat deekk je. Adooiii..lpr sgt ke... mak bapak korg x beli ke?? Pastu baru la melekat ariq dok kt dlm,dpt la tgk gitu2 cite dia.. bes jgk,tp kalu dh xleh cncentrate,phm2 la kan..



Yang bebudak tu plak,bleh plak dorg main2 kt situ,siap baring2 lagi.. Ariq plak dh x tkut kt skrin bsr dah.. siap main turun naik tgga lagi dgn mber baru dia yg lg sorg tu.. Adusss... Xpe la,sekurang2nya bg dia pglaman msuk tgk wayang... Tp pasni,tobat kalu nk tgk wayang xbleh bwk dia lgik.. dia yg buat wayang nnt.. Tggu la dia bsr sket dulu... Ok,itu saja crita wayang @ taska.. hihihi

Sunday, March 8, 2009

xtvt ari mggu...

Dah byk mggu bertangguh nak bwk ariq p tgk Geng(Upin & Ipin)... Sejak blum balik kg ari tu lagi.. Nak wat cmana ari mggu pn mama nye keja.. Sebenarnya dh book tiket nk p tgk smalam.. Skali ariq tdo plak,saya plak tercongok lagi kt ofis,so cancel la.. Book la plak utk ari ahad..mtk2 jadik la..

Thursday, March 5, 2009

Kesian dia...

Alahai.. bkn kesian kt sape2 pn.. Kesian kt hero saya.. Ye la sejak blik dr kg ni dia mcm org hilang arah plak.. Bukan pe kan kt kg dia bbs bermain n buat ape sja yg dia suke slma 2 mggu.. Dan2 tba plak dia trpksa berkurung blik bila dh blik sni.. Ksian giler tgk dia.. Tiap2 kali amik dia kt umh umi dia,dia dh xbg can saya nk smbg2 jap,trus trik ajk blik.. dia boring sgt trkurung sharian dlm rmh. Pastu bila dh smp kt umh yg dkt secotek tu dia buat hal xnk trun keta plak siap tnjuk2 ajk jln2 lgik.. adussss siannya.. Pastu mengikut sumber2 yg bleh dipercayai(umi die la), skang ni bila mak bapak kwn2 dia dtg je amik ank2 dorg,dia siap ngikut nk blik skali.. Ye la mak bapak dia ni slalu amik lmbt.. Nak buat camna dh blik keja lambat.. Mama n papa bkn sngaja syg.. Pastu bila Abah(suami umi) dia blik je keja,mmber blum msuk umah,bru jek bkk pntu dia dh trik tgn ajk kuar.. adoooiii nape la ank aku jdik camtu.. Prangai spa la yg dia ikot sgt suke brjalan..(hak3...)

Dan dgn azam dan semangat berkobar2 didada... sy berjanji akn blik keja awal ari ni sbb nk trus p amik dia n bwk dia main2 dlu kt playground.. dan azam saya sebaik sja 4.30pm tiba akan ku punch kad n berlari pulang menjemput hero ksyanganku................. Tapi.............. Malangnya....walaupun jam sdh mnjangkau ke angka 5.00pm...sya msih trcongok di ofis menelaah keja yg ntah bla akn habis... Adoi..xpe2,kol 6 mama blik syg.. Kta p main2 kt playground ehh... Sian ariq kan....Tapi kalau dia dok umh pn idok le dia smp mcm aymm berak kapor kalu xleh kuar jnjalan.. Kalu kita biarkan je pe yg dia buat,dia main la sorg2... pastu bila dia igt blik yg sbnrnya dia tgh kbosanan,bru le dia mula mmbrontak blik.. Mula la nk trik tgn org ajk ke pintu n tnjuk kuar..
Xpe syg.. papa dh jnji ngn mama ari sabtu ni dia nk bwk ariq p tgk GENG (Upin & Ipin).... Btol3... Hik3.. sbnarnya mama yg terlebih xcited.. wakakakak





Tuesday, March 3, 2009

Sekali sekala biarkanlah...

Haa ni nk cite psl ank bujang saya... Masa blik kg la.. Last sekali saya blik kg sebelum ni msa bln 11 2008.. Msa tu dia ok2 je la,jln pn bru bertatih.. kata org dia xtau pape sgt lagik..tp blik kali ni dia dh lain mcm dh.. bdk2 ni perubahan dia cpt,dlm msa smggu je dia dh bleh blaja n dpt bnda baru.. skarang ni dia adalah manusia yg terlalu lasak.. giler2 pya lasak... Kalau sape2 yg jaga dia seharian,mmg lena giler la tdo disebelah mlmnye... tu pn,kna 2,3 org handle dia,kalu sorg pgsan la nk mgejar dia..hik3...

uiihh pnjang gak intro.. haa nk citer,ariq ni bleh katakan agk jakun ngn suasana kg.. ye la dok sni asyik trkurung je kt umh,kalu kuar jln2 pn,blik2 sprmarket, keta,jalanraya yg dia tgk..

Haaa nk jadikan citer,blik kg pe lagik die... sume bnda bru bg die.. Ayam,itik,lembu,kambing sume die tgk cam tgk benda asing.. Pastu plg ketara kejakunannya..bila bukak je pintu umh dh bleh kuar ke bumi,jejak tanah,nmpak pokok2 n rumput2,sgala mala haiwan trnakan n rmh2 sbelah mnyebelah.. xpyh dia nk tkn2 punat lift bru leh trun.. Mula2 dia mcm tkut nk jejak kaki luar pintu rmh(porch keta).. dia mcm pelik2 gitu.. Taapiii,tu sume hya smntara.. lps tu x smp stgh jam,dia dh mula memonopoli seluruh kwsn rmh.. abih aym itik yg lalu lalang dihalaunya dgn batang penyapu,ape lagi menatang2 tu nk jejak kaki ats simen dpn umh.. Nk lalu pn nk bgai nk sawan mereka2 di hambat dek ariq..


video

Bukan tu je.. sblum ni dia lgsg xleh jejak kaki ats pasir..geli la kononnya.. kalu p pntai ke,air trjun ke mmg slamat la..dia lgsg xnk trun bjalan.. tp bila blik je kt kg,geli hilang tah kmana.. dh bleh jln ats pasir siap kaki aym lagi(wpun smggu slps tu)... So,saya biarkan je dia rasa sume tu.. mmg btol2 dia lpskan perasaan la.. nenek saya siap bg dia penyapu lidi(gnti penyapu) utk dia halau aym2 n itik2... Lg la dia suka n bkn stakat aym itik jadi mgsanya,siap kpala2 org skali dia p bedal ngn lidi tu... huuuhhh...

video

TENSION GILOSSSS vs HEPI GILERRR

Huuhh... blik2 dri bercuti kt kg, dtg je keja tgk meja mcm tngkang pecah.. Apa mknanya tuuuu??? Aduussss... tension gilosss dgn changes bertimbun,report2 yg nk kna susun n mcm2 keja lg yg nk kna setel.. Rasa cam nk smbung cuti jesss... hik3.. lagi..
Tapi ade ke yg nk pedulik kite ni tension ke pe ke.. bkn de org kesah pn kan??? nan x nak,layan kan je la keja2 tu smbil2 godek2 tenet n blog yg x sberapa ni.. haa tu je kisah tension..

Ini kita ke kisah hepi gilerrr...
Haaa... sya kan cuti lama kan.. 2mgu gituss... bes gilerrr kt kg... bleh mengadess mcm2. Nk mkn itu nk mkn ini.. Ckp je msti dpt.. Kalau x my mom yg sdiakan,my mil yg akn uruskan.. hik3.. crdt 4 my both of them... Koje saya.. Har3.. membongkang ajorr...

Rutin saya selama 2mgu kt kg halamanku.. Pg2 dlm kol 6.30 gitus,bgn solat n siap2 cm nk gi keja bagai(tp idok la pkai cntik2 cm nk p keja) n memollow ayah n mak saya ke kedai..(my paren ni tailor).. so tiap2 ari cenggitu ler.. pastu my fil akn amik kt kdai ayh(jarak umh mentua ngn kdai dokek ajoss) n lepak la kt umh fmily mentua smntra tggu ptgnya mak n ayh saya amik blik umh.. Haaa... msa ni la sy byk ngades.. n my mil plak suke gilo kalu ank2nya request nk mkn itu n ini.. saya ape lagik,amik ksmptan lar... har3... menantu ke menatang nih... dush!!!

Apa yg saya teringin nak mkn sume saya dpt.. saya nk list ni... ikan percik,msk lmak ikan haruan,kerabu pucuk paku,sambal cupu(yg xtau n xpnh dgr tu abaikan jekk) n mcm lgik frm my mom.... lagik, frm my mil plak mee bandung,aym percik,msk lmak putih sayur bayam,perut lembu air asm,n yg plg kebaboommm nasi dagang... heheh... tp sume xamik gmbr sbb fon rosak kt kg.. huwaaaaa...

TAG FROM AZIE... hik3..

Go to your photos folder in your computer.Go to the 6th folder of photos. Go to the 6th picture in that folder.Put the picture on your blog and description of it. Invite six friends to join the challenge.Link them in your blog and let them know they have been challenged.



~ Hik3.. Ni gambar bekas cincin,hantaran dari pihak lelaki msa perkahwinan saya.. Tp cincinnye xde la bab gmbarnya di ambil di rmhnya sebelum majlis.. Huuhh..sib baik la x terkeluar gmbr yg bkn2...

~sila terima tag ni ye... kak fina, ya, kak lin, mate n sape2 yg rsa nk buat dipersilakan..

Monday, February 16, 2009

Hooreyyy...




Masa yg ditunggu dh tba.. dh lma sbnarnye nk publishkan bnda ni... Hak3.. cam best2 je.. Bkn pe pn.. bermula bsok sya nk cuti 2 mggu..huhuhu... jgn jelosss sume2... mak nk cuti pnjang nyah!!!..
sja nk blik kg lepas perasaan.. lepakkss.

Sbnarnya nk amik cuti dr raya cina ari tu lagi tp boss x lps,maklumla kan.. saya ni org gaji,kang kalu cuti kang,ade org xdpt gaji..(wakakaka prasan..)

Mmm.. gambar kat ats tu ade kaitan ke ekk ngn entry ni.. hak3..sja nk tempel.. bab nk blik mlm ni pun ngn stuntman tu la.. adoiii,dgn mmbawa harapan n hajat yg bsr agar diriku dpt brehat spuas2nya sbb nnt nenek n tok nya akn take over tugas2 mlayan kerenahnya yg terlalu ligat bagaikan kipas hellikopter tu... kebabommm.!!!
Bunyik cam pemalas je maknye ni kan.. tp xde la,yg mna tau tu msti phm dgn kdaan diriku skrg.. ceewaahh... Saya ditakdirkan Allah utk alami alahan yg agak teruk jgk smasa pregnant.. So,itulah yg trjadi skarang.. Mmg xtahan sgt dgn situasi ni,tp nk wat cmna Tuhan nk bg dugaan ni.. terima je la dgn hati terbuka.. Setiap org lain keadaannye.. Tp sya bersyukur dgn rezeki ni.. xsemua orang bleh mrasa pengalaman ni tau.. Ade org ssh pyh nk dptkan anak tp x jgk ade rezeki... Sya ni,Alhamdulillah murah rezeki anak ni cma diselitkan dgn sdikit dugaan utk mguji ksabaran n ktahanan.. Pada yg xpnh mrasainya.. xde sapa pn yg akan phm prasaan ni.. (alamak..tba2 mlalut plak..).. layaaaannn.. So,pape pn.. sya nk ucapkan slamat bercuti pd diri sndiri.. wakakak.. jgn jeloss sume22....

Tuesday, February 10, 2009

Akhirnya....

Alhamdulillah... setelah sekian lama menunggu... akhirnya yg ku tggu menjelma jua di depan mata.. Yer.. surat itu..surat dari SPA..kalu korg sume nk tau,alamat surat menyurat saya slalu guna alamat kampung je.. senang dan selamat. Sbb kt sni biase la selalu berpindah randah kan.. Mcm x best je nk pkai alamat yg skejap2 tu.. So,surat tu dirasmikan dahulu oleh mak pak ku yg terlebih2 xcited dri ku... ceewah.. xpe lah,jnji bahagioss...

Then.. dan2 tu jgk,time posmen pn de lg mnapak kat stu,ayh pn mengecall bgtau psl brita yg bery2 d' mabelesss gitu.. (kelip2 mata smbil pgg pp) trus soh ayh pos kan surat tu ke sini sbb ade tndkan susulan nk kna buat kan...so,kesahnya,smp la surat tu hari ni.. acik sukak..

To kak fina kalu bca blog ni.. nanak la sedih2 wokey.. daku akan ttp mgingatimu walau dimana pn daku berada... cewahh..

Show Sampingan..

video

Ini la kekdahnya kalu dah taksub sgt.. Ariq skarang ni terlalu taksub dgn ape jenis muzik skalipun.. Kuar la x kira la rock gaban ke,balada ke,inang ke, tradisoanal skalipun mesti dia nk joget2 gitu.. Kalu lgu tu ala2 pnjg sgt smp dia dh naik geram.. ini la jadinya,smp menjerit2 bagai.. aduuu bingit telinga... tp layankan je la... dia joget ikut lagu,kalu kalu tu slow..adoi la lemah gemailai le grakannya,tp kalu lgu tu ala2 rncak,siap hntak2 kaki bagai... huhu

video

Masa ni Ariq kt umah ngn papa,mama keja di hari mggu (pekerja contoh..huhu).. dia joget x hengat dunia siap jtuh2 lg.. Menurut sumber yg bleh di percayai(bapaknye la).. pas dia jtuh,trus diam.. pening kot.. Pastu dlm 5mnit rest dia bgun blik pusing2... pastu mabuk.. kelentang!!!! jatuh bedebuk kt lantai bab pening la kan...hahahahah... pastu pe lagi.. mraung la.. "ket... ket..(sakit..sakit).. huhu padan muka

Friday, February 6, 2009

Blog berkulat...











Bleh ke pkai tajuk kt atas tu? huhu.. bleh kot.. Memang tu la tajuk paling sesuai utk entry kali ni. setelah berkurun lamanya x meng update blog ni,akhirnya pintu hatiku terbuka jua.. Cheh.. sbnrnya x brapa reti nk jd blogger ni,org lain ade blog aku pn nk ade skali.. tp x reti pun.. bleh ke centu.. bleh3(upin & ipin)

So.like usual,kali ni pn xtau nk ckp pe..merapu je la.. sbnrnya byk gmbr mnarik yg nk di publish(mnarik pd mtaku le).. tp xde kaitan nk tjuk entry.. so abaikan je la..