CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, July 16, 2009

Very d gud news in d world....

15 Julai 2009... Sya ke tmpt keja cam biase jer... Xde pape yg spesel n mnarik pn,mlainkan mnuggu msa utk mletup ni.. Adoiiii xlrt sgt2 dah... Lmbtnya nk blik kg..

Dlm kol 10 pg,rsa mengah sgt2,nk wat keja pn xslesa.. So,sya pn msuk la ke blik smyg jap nk baring2... Xpe,En. Khairul leh gntikan tmpt sya utk aprove pape,x kalut sgt nk kuar msuk... Tp,bru je kjap sya nk btolkan baring,byi pntu dibukak.. Mmm ade la tu keja nk kna setel tu... Wpun org yg tolak pntu skadar bukak n tutup blik pntu tu,sya phm la tu.. Trpksa la bgn jgk kuar.. Mmmm tgk2 ade 1 sijil lhir nk kna aprove.. Mna si Khairul ni???

Dah setel sume,sya msuk blik sya nk bukak tenet.. Pastu tba2 abg wan(kerani kaunter) msuk nk fax surat.... Sya pn tya la dia En. Khairul p mna? Tp dia xjwb pn.. Sya tya lagi.. Pastu dia sengih2 kt sya,siap bleh tya sya nk x kalu sya blanja dia dgg kambing... WHATTT??? Ape kejadahnya abg wan ni,lain yg org tya lain yg dia jwb..

Pastu dia pn lmbai2 la surat yg kuar dri msin fax tu kt sya... Sya xde la nk syak pape lagi... Tp bgn la jgk nk tgk ape ke srt yg dia lyg2 tu.. Kursus lg ke? Dlm ati dh trpk kalu krsus sori le,dh mmboyot ni,nk bwk prut kehulu kehilir dh x larat n mcm2 lgik la yg trfikir dlm kpala ni...

Tapi... Jeng3!!!!! yuuuhuuuuu!!!! Hooreeyyy!!! yabedabedu!!!!.... Ya Allah...mmg terkejut tahap cipan la sya bila tgk surat tu bertajuk 'ARAHAN PERTUKARAN/PENEMPATAN'... Betapa terasa mcm dlm mimpinya sya lagi bila tgk surat tu mmg ats nma sya n memaklumkan pertukaran sya ke JPN Daerah Bachok... Syukur Alhamdulillah...time tu jgk rsa nk mlompat,tp mgenangkan prut yg jdi pghalang,sya btlkan niat tu... Ngeh3.. Sya pn ape lagik...trus la mncanangkn berita gmbira tu kt 1 ofis,wpun ms atu cma ade 3org je.. hak3... Papepun...smp ke saat ni sya msih lgi tersengih smp ke tlga dgn berita tu.. Betapa sya bersyukur,girang n gmbiranya hati sya ni pd ketika ni.. Kalu korg bleh tgk hati sya msti akn nmpk chya yg brgemerlapan n berseri2 adanya... Yg plg bestnye,surat tu smp pukul 11.30pg,15 Julai 2009 n pertukaran brkuatkuasa 15 Julai 2009... Mula2 trfikir sekejap... Biar btol!!! tp mmg btol la tu,so,nk xnk kna la buat srt tgguh... Ye la..xkan time2 tu on d dot nk stat keta blik kelantan nk lapor diri kot kan... Pastu sya pn statla membizikan diri mncanangkan brita gmbira tu pada sume org yg terlibat scara lgsg n x lgsg... hak3.. layan je la...

Pastu xcited pya psl,sya buat srt tngguh smp isnin ni je.. So,slasa sya dh stat la melapor diri di ofis bru...ngeh3!!! adakah aku sdg brmimpi?? (PANG!!! tmpar pp) Oh tidak...sya di alam realiti.. So,nk bgtau kt kwn2 ni,ari ahd nnt sya dh angkut brg pindah blik kg... huhu kmbg idung ni.. Selamat tinggal negeri Kedah...

Pada saat n ketika ni,mak sya,mak mentua n adik sya ada kt rmh sya ni... AJK yg trlibat utk mgemas n packing brg2 nk pindah... hak3... Almaklumla tuan kejanya ni mem besau... Ok la,itu saja nk citer.. Sila tumpang gembira k... huhu

4 comments:

axie said...

tahniah..akhirnya pindah jgk

fiena said...

gee akk tumpang gumbira.syukur..Allah maha mendengar org yg dlm kesusahan..

naja said...

tahniahhhhhh....... syukran!

naz arique said...

time kasih sume kengkawan... Hanya Tuhan yg tahu betapa bersyukur dan gembiranya daku saat ini...